فرمانده سپاه منطقه يزد :آمريكا در لبنان، جلوتر از اسراييل عمل مي كند

فرمانده منطقه مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يزد گفت: در سياست هاي فعلي نظام هيچ برنامه اي براي اعزام نيرو به لبنان وجود ندارد.

سردار سرتيپ دوم پاسدار، محمدعلي مهره‌كش، فرمانده منطقه مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يزد در گفتگو با ايسنا - با تشريح اهداف آمريكا و اسرائيل در منطقه خاورميانه اظهار داشت: آمريكا در چارچوب برنامه بلند مدت 25 ساله خود، با تشكيل يك تيم 25 نفره از كارشناسان ارشد، پروژه قرن 21 را تعريف كردند و بعد از جنگ سرد، خود را تنها قدرت بلامنازع جهان مي‌دانند و سعي در جهان‌شمولي كردن، فرهنگ آمريكائي و ايجاد يك دهكده با رهبري آمريكا دارند.

فرمانده سپاه منطقه يزد                                                           يزدفردا

 

وي افزود: بعد از 11سپتامبر، اين پرژوه، وارد فاز تازه‌اي شد و با توجه به اهميت استراتژيكي وجود اسرائيل در خاورميانه، مي بايست، حالت پيشگيرانه‌اي مبتني بر جنگ را دنبال مي كردند كه اين استراتژيك، در 5 حوزه لبنان،‌ فلسطين، ‌عراق،‌ سوريه و ايران تعريف شد.

سردار مهره‌كش، ادامه داد: تاكتيك اوليه اين نبرد، جنگي مبتني بر كار نرم افزاري و توام با جنگ رواني، در هر يك از اين كشورها دنبال شد، به عنوان مثال، در لبنان جنگ رواني با هدف خلع سلاح حزب الله، پذيرش قطعنامه‌هاي شوراي امنيت و تغيير ديدگاه احزاب مختلف لبناني نسبت به حزب الله، در فلسطين، مقابله با تشكيل دولت مردمي حماس وايجاد اختلال و آشفتگي در اين دولت و در ايران مباحث پرونده هسته اي و ارجاع پرونده ايران به شوراي امنيت در نظر گرفته شد.

وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه در مباحث نرم افزاري، به نتايج قابل قبولي نرسيند، چراكه نه پرونده ايران به شوراي امنيت رفت و نه حزب الله خلع سلاح شد و حماس هم با تشكيل دولت به فعاليت خود ادامه داد.

سردار مهره كش تصريح كرد: بعد از شكست در مراحل نرم افزاري پروژه، آنها وارد فاز نظامي پروژه قرن 21 شدند و با اعلام قبلي اسراييل، حملات خود تا دو ماه ديگر آغاز مي كردند كه با قرار گرفتن در يك كار انجام شده توسط حزب الله و اسارت دو اسراييلي، اين جنگ نابرابر دوماه زودتر از برنامه كليد خورد.

وي خاطرنشان كرد: يك سوي جنگ، ارتش اسرائيل با سلاح‌هاي فوق پيشرفته كه طبق نظريه كارشناسان نظامي، اين ارتش رتبه چهارم را در بين ارتش‌هاي دنيا داراست، در مقابل يك اقليت بسيار كم جمعيتي، ولي با انگيزه و صلابت بالا قرار داشت.

فرمانده منطقه مقاومت بسيج سپاه يزد، معتقد است: آمريكايي ها در لبنان، يك گام جلوتر از اسراييلي ها حركت مي كنند و چراغ سبزهايي كه اسراييلي ها، در مورد صلح و آشتي نشان مي دهند، با واكنش منفي و سكوت آمريكايي‌ها مواجه مي شود و اين سكوت، مي تواند نشانه اي براي ادامه جنگ، با هدف اجراي طرح خاورميانه بزرگ باشد.

وي با اشاره واكنش كشورهاي اروپايي در قبال بحران خاورميانه گفت: شايد اروپايي‌ها، برنامه خاورميانه بزرگ آمريكا را به طور جدي دنبال نكنند، ولي بعضي نقاط مشترك، همجون مبارزه با تفكر شيعي و اسلام گرايانه در منطقه خاورميانه، باعث سكوت آنها مي‌شود.

سردار مهر كش با اشاره به كمك‌هاي مردم و دولت ايران به كشورهاي اسلامي لبنان و فلسطين اظهار داشت: از دو ديدگاه اين كمك ها قابل بررسي است، اول از بعد اصول دين اسلام و اينكه هرگاه مسلماني در هر جاي دنيا مورد تجاوز قرار گرفت، مي بايست مورد حمايت قرار گيرد و از بعد دوم اينكه، حزب الله سنگر دار خط مقدم نبرد مسلمانان جهان با امريكا و اسرائيل است و اگر اين خط مقدم از استحكام لازم برخوردار نباشد، خط بعدي، ايران خواهد بود و بارها امريكايي‌ها، اين مسئله را اذعان داشته اند.

وي با اشاره به مادي بودن كمك‌هاي ايران به لبنان و حزب الله گفت: در سياست‌هاي فعلي نظام، به هيچ وجه برنامه‌اي براي اعزام نيرو به لبنان وجو ندارد، با اين حال درخواست‌هاي بسيار زيادي از نيروهاي مختلف بسيجي و غير بسيجي براي اعزام به لبنان و كمك به حزب الله وجود دارد.

سردار مهره كش، اضافه كرد: اگر حزب الله احساس كند، مسلمين عالم از آنها حمايت معنوي مي كنند، با انگيزه، ايمان و قدرت بيشتري به جنگ خود ادامه مي دهند.

وي با اشاره به اين در شرايط فعلي مصلحت به اعزام نيرو نيست، گفت: خواست آمريكا و اسرائيل هم دخالت نظامي ايران در بحران خاورميانه است، از طرف ديگر، مردم لبنان و فلسطين هم دليلي بر حضور نيروهاي كشورهاي ديگري را نمي بينند و معتقدند، خودشان با قدرت و انگيزه بالا، اين جنگ را ادامه خواهند داد.

سردار مهره كش اذعان داشت: آمريكا در ظاهر علاقه اي به اعزام نيرو، به لبنان و فلسطين ندارد، هر چند كه رژيم صهيونيستي را از لحاظ تجهيزات نظامي و فوق پيشرفته، زير چتر حمايتي خود قرار داده‌ است.

وي با اشاره به سكوت كشورهاي عربي در قبال بحران خاورميانه گفت: كشورهاي عربي از چند ديدگاه در اين مسئله سكوت مي كنند، اول اينكه به شدت از بر انگيخته شدن تفكرات ديني در كشورهاي خو هراس دارند و اگر حزب الله در اين جنگ به پيروزي برسد، پايه هاي حكومتي آنها نيز سست خواهد شد و از طرفي سر سپردگي و دست نشاندگي بعضي دولت‌هاي عربي به آمريكا و ضعف اين دولت‌ها و شكست در جنگ 6 روزه نيز مويد اين نكته است.

مهره كش، سرسپردگي آنها به آمريكا را از ديگر دلايل سكوتشان دانست و ادامه داد: اگر در اين بحران به نفع حزب الله وارد عمل شوند، از لحاظ معنوي به شدت مورد انتقاد آمريكا قرار مي گيرند و اين انتقاد، آنها را نگران مي كند، با اين شرايط سكوت غير قابل قبول، كشورهاي عربي وجود دارد.

فرمانده منطقه مقاومت بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يزد، راهكار برون رفت از بحران خاورميانه را، دفاع حزب الله دانست و گفت: در شرايط فعلي فكر هر مصالحه و آتش‌بسي كه براي برون رفت از اين بحران پيشنهاد شود، اشتباه است چرا كه، با توجه با روحيه خشن و تسلط طلب اسرائيلي‌ها و حمايت‌ها و برنامه‌هاي آمريكا، هرگز اين آتش بس، پايدار نخواهد بود، اين در حالي است كه كمك‌هاي مادي و معنوي دولت‌هاي اسلامي و مقاوت محكم حزب الله لبنان، راهكار ديگر براي برون رفت از اين بحران است. 

 

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا